DentalLabor

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Greek Arabic Chinese (Traditional) Dutch English French German Italian Russian Swedish

Συνεργασία μεταξύ οδοντιάτρου - οδοντοτεχνίτη

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΕΚΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΗ

Όταν οι οδοντίατροι και οι οδοντοτεχνίτες επικοινωνούν σωστά και αποτελεσματικά, η συνεργασία τους είναι αποδοτική. Όμως, μερικοί γιατροί και τεχνίτες δεν έχουν άνεση στο να συζητούν κάποια θέματα. Αυτές οι δύο κατηγορίες επαγγελματιών πρέπει να εξασφαλίσουν συνθήκες σωστής επικοινωνίας μεταξύ τους, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα των εργασιών τους, να μειώσουν την ένταση στη σχέση τους, να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους και να εξασφαλίσουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τους ασθενείς τους. Σε αυτό το φυλλάδιο περιγράφονται δέκα προτάσεις που θα βοηθήσουν στην καλύτερη και πιο αποδοτική επικοινωνία μεταξύ του οδοντιάτρου και του εργαστηρίου μας.

1. ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Ο γιατρός πρέπει να συναντηθεί μαζί μου και να μιλήσουμε προτού ξεκινήσει η συνεργασία μας. Ανεξάρτητα εάν ο διάλογος αυτός γίνει πρόσωπο με πρόσωπο ή τηλεφωνικώς, θα πρέπει και οι δύο να νιώθουμε άνετα ο ένας με τον άλλον. Πρέπει να συζητήσουμε θέματα όπως η εκπαίδευσή μας, η εξάσκησή μας, οι εμπειρίες μας, οι απόψεις μας για την οδοντιατρική θεραπεία και τα υλικά επιλογής. Τόσο ο οδοντίατρος όσο και ο οδοντοτεχνίτης πρέπει να επισκέπτονται ο ένας τον επαγγελματικό χώρο του άλλου. Αυτή η αρχική συνάντηση στοχεύει στο να διαπιστώσει και ο ένας και ο άλλος κατά πόσο μπορούμε να συνεργασθούμε.

2. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ
Τόσο ο οδοντίατρος όσο και εγώ πρέπει να κατανοήσουμε ο ένας τις προσδοκίες και τα κριτήρια ποιότητας του άλλου, όσον αφορά στην εργασία. Αν εγώ δεν μπορώ να καλύψω τις επιθυμίες ποιότητας του οδοντιάτρου μου ή αν ο οδοντίατρός μου δε μπορεί να δώσει τα εχέγγυα σωστής εργασίας που επιθυμώ, η συνεργασία μας θα είναι αποτυχημένη. Μπορούμε επίσης να συντάξουμε και να τυπώσουμε ειδικά έντυπα όπου θα αναφέρονται συνοπτικά και παραστατικά τα κριτήρια αποδεκτών παρασκευών και αποτυπωμάτων καθώς και τα κριτήρια αποδεκτών προσθετικών εργασιών.
Αν μία από τις δύο πλευρές ή και οι δύο δεν μπορούμε να τηρήσουμε αυτά τα κριτήρια τότε η επαγγελματική μας σχέση είναι καταδικασμένη σε αποτυχία.
Το εργαστήριο έχει την ευθύνη να ενημερώνει τον οδοντίατρο για κάθε σφάλμα ή παράλειψη που εντοπίζει στις περιπτώσεις που μου αποστέλλονται και ο οδοντίατρος έχει την υποχρέωση να ακούει τις ανησυχίες μου και να σκέπτεται πιθανές εναλλακτικές λύσεις και συνέπειες.

3. ΣΥΝΕΠΗΣ ΤΗΡΗΣΗ ΧΡΟΝΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ
Ένα άλλο σημαντικό θέμα για συζήτηση είναι τα χρονικά περιθώρια παράδοσης αποτυπωμάτων και παραλαβής εργασιών. Όσο υψηλότερα τοποθετηθεί ο πήχης των κριτηρίων ποιότητας, τόσο περισσότερος χρόνος πρέπει να αφήνεται για την ολοκλήρωση των περιπτώσεων. Ο οδοντίατρος δεν πρέπει να επιμένει για την επίτευξη εξωπραγματικών αποτελεσμάτων σε εξωπραγματικά χρονικά διαστήματα. Το εργαστήριό μου έχει υπόψη ότι υπάρχει κάποιος ασθενής που περιμένει την προσθετική του εργασία και πρέπει να κατανοεί τις ανάγκες του. Οι ημερομηνίες παράδοσης που έχουν συμφωνηθεί για τις πορσελάνες πρέπει πάντοτε να τηρούνται:
1. Παραλαβή εργασιών μέσα σε 4 ώρες.
2. Παράδοση μεταλλικού σκελετού για πρόβα σε 4 εργάσιμες ημέρες.
3. Παράδοση για δοκιμή πορσελάνης σε 4 εργάσιμες ημέρες.
4. Παράδοση τελειωμένης πορσελάνης σε 2 εργάσιμες ημέρες.
    Οι παραδόσεις αυτές γίνονται πάντα απόγευμα μεταξύ 17.30-20.30.

Όμως ορισμένες φορές προκύπτουν απρόβλεπτα προβλήματα. Αν προκύψουν τέτοιες δυσκολίες πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα και επαγγελματισμό. Το εργαστήριό μου πρέπει να ενημερώνει όσο μπορεί νωρίτερα τον οδοντίατρο για τη μη τήρηση κάποιας ημερομηνίας παράδοσης ώστε να μπορεί και ο γιατρός να ρυθμίσει ανάλογα τα ραντεβού του, όμως δεν πρέπει να ζητάω συνέχεια αναβολές και παρατάσεις από τους γιατρούς με τους οποίους συνεργάζομαι.

4. ΤΗΡΗΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΚΑΘΕ 25 ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
Συνήθως και οι γιατροί και οι τεχνίτες δεν νιώθουν άνετα να συζητούν για οικονομικά θέματα, αλλά ο τρόπος του σχετικού διακανονισμού πρέπει να τηρείται και να καθορίζεται σαφώς. Οι πληρωμές πρέπει να γίνονται στην προκαθορισμένη ημερομηνία, κάθε 25 του μηνός. Τόσο το οδοντιατρείο όσο και το οδοντοτεχνικό εργαστήριο είναι επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τα μετρητά για την κάλυψη των αναγκών τους. Όπως ο οδοντίατρος πρέπει να έχει έγκαιρα την παράδοση των εργασιών που παραγγέλνει, έτσι και το εργαστήριο πρέπει να πληρώνεται έγκαιρα.

5. ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ
Το θέμα των αμοιβών είναι πολύ ευαίσθητο για να συζητηθεί. Οι περισσότεροι τεχνίτες πιστεύουν ότι ο μοναδικός τρόπος να είναι ανταγωνιστικοί είναι η προσφορά των εργασιών και υπηρεσιών τους σε τιμή χαμηλότερη από αυτή των ανταγωνιστών τους. Οι περισσότεροι οδοντίατροι πιστεύουν ότι ο καλύτερος τρόπος για να επιλέξουν ένα εργαστήριο είναι να βρουν την καλύτερη δυνατή εργασία στη φθηνότερη δυνατή τιμή.
Και οι δύο αυτές υποθέσεις είναι λάθος. Οι οδοντίατροι και οι οδοντοτεχνίτες που ακολουθούν αυτό το παράδειγμα απλά υποβαθμίζουν το επίπεδο των εργασιών και των υπηρεσιών που παρέχουν.
Όταν μειώνεται το κόστος, μπορεί να υποβαθμιστεί και η ποιότητα. Αν οι οδοντίατροι και οι τεχνίτες χρέωναν τις αμοιβές τους με βάση αυτά που χρειάζονται για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους ενώ παράλληλα ζουν σε ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης, ίσως να υπήρχε καλύτερη ποιοτικά εξυπηρέτηση των ασθενών. Πάντοτε ισχύει το αξίωμα κατά το οποίο: “Παίρνουμε ότι πληρώνουμε”.

6. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η πολιτική επανάληψης εργασιών σε περίπτωση αποτυχίας πρέπει να καθορίζεται σαφώς. Μία σωστή πολιτική σε αυτόν τον τομέα βασίζεται στο ότι καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες για περίπτωση αποτυχίας των προσθετικών εργασιών που του αναλογούν ή στο ότι το κόστος της αποτυχίας μοιράζεται εξίσου και στους δύο. Μια πρόταση θα ήταν να αναλαμβάνει πλήρως το εργαστήριό μου το κόστος της επανάληψης της εργασίας αν το σφάλμα ήταν δικό μου ή να το αναλαμβάνει πλήρως ο οδοντίατρός μου σε αντίστοιχη ευθύνη του. Αν η αιτία της αποτυχίας δεν μπορεί να καθοριστεί σαφώς, τότε το κόστος της επανάληψης πρέπει να μοιράζεται εξίσου. Πολλές επαγγελματικές συνεργασίες μεταξύ οδοντίατρου-οδοντοτεχνίτη έχουν διαλυθεί με την εμφάνιση της πρώτης περίπτωσης αποτυχίας και επανάληψης προσθετικής εργασίας, γιατί δεν υπήρχαν οι σχετικές διευκρινίσεις εκ των προτέρων.

7. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τα διάφορα μέσα που υπάρχουν για να βελτιωθεί η επικοινωνία μεταξύ του γιατρού και του εργαστηρίου μου είναι οι διαφάνειες, οι φωτογραφίες και η χαρτογράφηση των αποχρώσεων του δοντιού. Υπάρχουν επίσης οι γραπτές οδηγίες-σημειώματα, τα τηλέφωνα, τα video-conference (βίντεο-τηλέφωνα) και τα μηνύματα e-mail που αναβαθμίζουν την επικοινωνία των δύο πλευρών.
Ούτε ο γιατρός ούτε ο τεχνίτης δεν πρέπει να θεωρούν σίγουρο ότι η άλλη πλευρά κατανοεί τα μηνύματα που της στέλνουν. Αυτό που χρειάζεται είναι να επιβεβαιωθεί η λήψη και η κατανόηση του μηνύματος με οποιοδήποτε τρόπο. Π.χ. είναι εύκολο να γράψετε Α3 απόχρωση στο ενημερωτικό σημείωμα αλλά είναι πιο χρονοβόρο να δώσετε λεπτομερείς οδηγίες για μία περίπτωση. Το τελευταίο όμως μπορεί να σας εξασφαλίσει καλύτερα αποτελέσματα στην εργασία σας. Κάποιος ειδικός αναφέρει το εξής: "οι επιτυχημένοι άνθρωποι μπορούν να κάνουν αυτά που δεν θέλουν να κάνουν οι αποτυχημένοι".

8. ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ
Ο οδοντίατρος και εγώ πρέπει να βρισκόμαστε σε συνεχή προσωπική και τηλεφωνική επαφή, να γιορτάζουμε τις επιτυχίες μας και να συζητούμε τα μικρά προβλήματα προτού γίνουν σημαντικά και αξεπέραστα. Η κριτική πρέπει να είναι αποδεκτή και από τις δύο πλευρές και να θεωρείται μέσο βελτίωσης της συνεργασίας μας και όχι τρόπος προσωπικής επίθεσης ή έκφραση κακόβουλης διάθεσης, στοιχεία ξένα για την συνεργασία μας.

9. ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣΤΕ ΙΣΟΒΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Οι οδοντίατροι εκτιμούν τη σταθερότητα και τη συνέπεια και δε θέλουν να ψάχνουν συνέχεια για ένα καινούργιο εργαστήριο. Η σταθερά κακή ποιότητα των εργασιών και η ασυνέπεια μπορούν να δημιουργήσουν ένταση στις επαγγελματικές σχέσεις και να ελαχιστοποιήσουν την επαγγελματική ικανοποίηση. Το εργαστήριό μου δεν επιθυμεί την αποχώρηση ή την διακοπή της συνεργασίας με τους γιατρούς γιατί αυτό δημιουργεί ανασφάλεια και επηρεάζει αρνητικά την αυτοπεποίθησή μας. Και εγώ και ο οδοντίατρος, όπως και το προσωπικό του ιατρείου και του εργαστηρίου μου πρέπει να λειτουργούν ενεργά για την βελτίωση των σχέσεων και κλειδί γι’ αυτές τις σχέσεις πρέπει να είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η επαγγελματική συνέπεια.
Όσο μεγαλύτερο διάστημα εργάζεται μια ομάδα μαζί και όσο μεγαλύτερη κατανόηση έχει αναπτυχθεί μεταξύ των μελών της, τόσο πιο επιτυχημένη θεωρείται αυτή η ομάδα.

10. ΑΝΤΑΜΕΙΒΕΤΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ
Ο οδοντίατρος και το εργαστήριό μου πρέπει να βρίσκουν και να εφαρμόζουν τρόπους ώστε να υπερβαίνουν ο ένας τις επαγγελματικές προσδοκίες του άλλου. Προσπαθούμε να επιδιώκουμε την τελειότητα καθημερινά και να εξυπηρετούμε ουσιαστικά ο ένας τον άλλον. Οι οδοντίατροι εκτιμούν μια απροσδόκητη έκπτωση τιμών ή ένα κολακευτικό σχόλιο για την εργασία τους. Το εργαστήριο εκτιμά τη σύσταση νέων πελατών από τους οδοντίατρους που είναι ήδη πελάτες μας. Τα δώρα δείχνουν ενδιαφέρον και φιλική διάθεση και η ανάπτυξη φιλίας οδηγεί σε καλύτερη επικοινωνία και μεγαλύτερη κατανόηση. Αυτή η φιλία πρέπει να είναι σεβαστή από όλους και δεν πρέπει να γίνεται σε αυτήν κατάχρηση ή να είναι πρόφαση για να μην είναι συνεπείς τα δύο μέρη στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ο οδοντίατρος και το εργαστήριό μου πρέπει να βασίζονται και να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον περισσότερο από πριν. Η τεχνολογία εξελίσσεται και αλλάζει σύντομα εξαναγκάζοντας και τις δύο πλευρές να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά. Οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις των ασθενών που επιβάλλουν σε αυτούς που υπηρετούν την Οδοντιατρική να συνεργάζονται τέλεια και να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις δεν είναι παρά μόνο η αρχή για μια νέα θαυμάσια εποχή που ξεκινά στο χώρο της Οδοντιατρικής. Ο οδοντίατρος και το εργαστήριό μου μπορούμε να απολαύσουμε μαζί αυτή την εμπειρία και να επωφεληθούμε και οι δύο από τα κέρδη και τις ευεργετικές της συνέπειες.

Είστε Εδώ: Συνεργασίες Συνεργασία μεταξύ οδοντιάτρου - οδοντοτεχνίτη

Όροι Χρήσης


Powered by: OKTO LLC - 4281 Express Lane, Suite L5907, Sarasota, FL 34238,
p: 001 941 538-6941, f: +1.8154253395, Support [at] OKTO [dot] com


Questions: Contact Info [at] DentalLab [dot] gr




 Χρυσός Οδηγός ● Τηλεφωνικός Κατάλογος ● Ταχυδρομικοί Κώδικες ● Φορολογικές Δηλώσεις ● Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ● Πρόγραμμα Διαύγεια

Αθήνα: Κυκλοφοριακός χάρτης ● Ατμοσφαιρική Ρύπανση ● Αστικές Συγκοινωνίες ● Εφημερεύοντες Ιατροί ● Νοσοκομεία ● Φαρμακεία ● Τηλέφωνα ανάγκης Αττικής 
Θεσσαλονίκη: Εφημερεύοντες Ιατροί ● Νοσοκομεία ● Φαρμακεία ● Αστικές Συγκοινωνίες ● Τηλέφωνα ανάγκης Θεσσαλονίκης

Δρομολόγια: Ελ. Βενιζέλος Αφίξεις - Αναχωρήσεις ● Δρομολόγια Πλοίων από Πειραιά & Ραφήνα





  Web Informer Button