DentalLabor

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Greek Arabic Chinese (Traditional) Dutch English French German Italian Russian Swedish

Συνεργασίες

Επαγγελματική συνεργασία

E-mail Εκτύπωση PDF

Όταν οι οδοντίατροι και οι οδοντοτεχνίτες επικοινωνούν σωστά και αποτελεσματικά, η συνεργασία τους είναι αποδοτική. Αυτές οι δύο κατηγορίες επαγγελματιών πρέπει να εξασφαλίσουν συνθήκες σωστής επικοινωνίας μεταξύ τους, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα των εργασιών τους, να μειώσουν την ένταση στη σχέση τους, να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες τους και να εξασφαλίσουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τους ασθενείς τους.  Τόσο ο οδοντίατρος όσο και ο οδοντοτεχνίτης πρέπει να επισκέπτονται ο ένας τον επαγγελματικό χώρο του άλλου.  Αυτή η συνάντηση στοχεύει στο να διαπιστώσει και ο ένας και ο άλλος κατά πόσο μπορούν να συνεργαστούν.  Πρέπει να κατανοήσει ο ένας τις προσδοκίες και τα κριτήρια ποιότητας του άλλου, όσον αφορά στην εργασία.  Επίσης πρέπει να βρίσκονται σε συνεχή τηλεφωνική επαφή, να γιορτάζουν τις επιτυχίες τους και να συζητούν τα μικρά προβλήματα προτού γίνουν σημαντικά και αξεπέραστα.  Η κριτική πρέπει να είναι αποδεκτή και από τις δύο πλευρές και να θεωρείται μέσο βελτίωσης της συνεργασίας. Πρέπει και οι δυό πλευρές να λειτουργούν ενεργά για την βελτίωση των σχέσεων και κλειδί γι’αυτές τις σχέσεις πρέπει να είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η επαγγελματική συνέπεια.  Οσο μεγαλύτερο διάστημα εργάζεται μια ομάδα μαζί και όσο μεγαλύτερη κατανόηση έχει αναπτυχθεί μεταξύ των μελών της, τόσο πιο επιτυχημένη θεωρείται αυτή η ομάδα.

Ο οδοντίατρος και το εργαστήριο πρέπει να βρίσκουν και να εφαρμόζουν τρόπους ώστε να υπερβαίνουν ο ένας τις επαγγελματικές προσδοκίες του άλλου.  Να επιδιώκουν την τελειότητα καθημερινά και να προσπαθούν να εξυπηρετούν ουσιαστικά ο ένας τον άλλον.

Η τεχνολογία εξελίσσεται και αλλάζει ραγδαία εξαναγκάζοντας και τις δυό πλευρές να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά.  Οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις των ασθενών επιβάλλουν σε αυτούς που υπηρετούν την Οδοντιατρική να συνεργάζονται τέλεια και να επικοινωνούν αποτελεσματικά.  Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις δεν είναι παρά μόνο η αρχή για μια νέα θαυμάσια εποχή που ξεκινά στο χώρο της Οδοντιατρικής. 

Ο οδοντίατρος και το εργαστήριο μου μπορούμε να απολαύσουμε μαζί αυτή την εμπειρία και να επωφεληθούμε και οι δύο από τα κέρδη και τις ευεργετικές της συνέπειες.

Συνεργασθείτε μαζί μας!

E-mail Εκτύπωση PDF

ΣΥΝΕΡΓΑΣΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΣ

Σίγουρα οι οδοντίατροι είναι ένα από τα τελευταία παραγωγικά - δημιουργικά επαγγέλματα που μπορούν να προσφέρουν εργασίες χειροποίητες και απόλυτα εξατομικευμένες, ανάλογα με τις περιπτώσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν. Αυτό βέβαια μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη σωστή συνεργασία και την άριστη επικοινωνία μεταξύ του οδοντίατρου και του οδοντοτεχνικού εργαστηρίου με το οποίο συνεργάζεται. Για να εκμεταλλευτείτε πλήρως και αποτελεσματικά τη σχέση σας με το οδοντοτεχνικό μας εργαστήριο, πρέπει να δείτε αυτή τη σχέση καταρχήν από την πλευρά της επαγγελματικής σας προοπτικής και κατά δεύτερο λόγο αφού κατανοήσετε τα κίνητρα και τις διεργασίες που γίνονται και που επηρεάζουν τη λειτουργία του εργαστηρίου μας.

Ποιοί από τους επαγγελματικούς σας στόχους μπορούν να επηρεασθούν από τη σχέση σας με ένα οδοντοτεχνικό εργαστήριο; Σ’ αυτήν την κατηγορία μπορούν να συμπεριληφθούν 3 βασικοί στόχοι:
1. Η ελαχιστοποίηση του μη παραγωγικού χρόνου οδοντιατρικής σας απασχόλησης.
2. Η κατασκευή και η τοποθέτηση προσθετικών εργασιών που θα διαθέτουν την σωστή μέγιστη διάρκεια ζωής και
3. Η τοποθέτηση προσθετικών εργασιών που θα καλύπτουν τις αισθητικές προσδοκίες των ασθενών σας.

Αυτοί οι στόχοι συνδέονται άμεσα με την αποδοτικότητα οποιουδήποτε ιατρείου και μπορούν να επηρεασθούν από την ποιότητα των σχέσεών σας με το οδοντοτεχνικό μας εργαστήριο.
 

Αρχίστε με τη δημιουργία μιας σωστής βάσης συνεργασίας.
Εφόσον θέλετε να ελαχιστοποιήσετε τον μη παραγωγικό χρόνο της εργασίας σας που συνήθως συνδέεται με επαναλήψεις προσθετικών εργασιών, πρέπει να αναπτύξετε τη σχέση με το εργαστήριό μας σε μία σωστή και αποδοτική βάση. Προφανώς, τα αποτυπώματα υψηλής ποιότητας είναι η απαραίτητη βάση για όλες τις προσθετικές εργασίες. Αν δεν προσέξετε ιδιαίτερα ώστε να εξασφαλίσετε τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια των αποτυπωμάτων σας, θα θέσετε σε αμφιβολία τη θετική έκβαση των περιπτώσεών σας. Προετοιμάστε τους ασθενείς και τους συνεργάτες σας, έτσι ώστε ο ασθενής να μη φύγει από το ιατρείο σας προτού επιβεβαιωθεί απόλυτα η λήψη ενός τέλειου αποτυπώματος.

Προτείνουμε τον έλεγχο των αποτυπωμάτων σε συνθήκες μεγέθυνσης και με καλό φωτισμό από προστομιακή και γλωσσική άποψη.

Αυτό μπορεί να φαίνεται υπερβολή για σας, αλλά θα δημιουργήσετε μία πολύ καλύτερη εικόνα στους ασθενείς σας, αν αυτοί γνωρίζουν ότι δεν θα είστε ικανοποιημένοι μέχρι να φθάσετε στο σωστό αποτύπωμα.

Έστω και αν αυτό αυξάνει τη χρονική διάρκεια της συνεδρίας παρασκευής και αποτύπωσης, θα σας κοστίσει λιγότερα από το να χρειαστείτε να καλέσετε πάλι τον ασθενή για να πάρετε εκ νέου ένα αποτύπωμα επειδή το πρώτο αποτύπωμα ήταν αποτυχημένο. Αν οι ασθενείς σας γνώριζαν ότι διαθέτοντας περίπου 30΄ επιπλέον κατά τη συνεδρία παρασκευής και αποτύπωσης των δοντιών θα απέφευγαν καινούργιες ενέσεις και την τοποθέτηση απωθητικού νήματος στα ούλα, ποιά νομίζετε ότι θα ήταν η επιλογή τους;

Κάνετε την πρώτη έγχυση γύψου στο αποτύπωμα που πήρατε μέσα στο ιατρείο σας και το ελέγχετε πιο σχολαστικά. Πολλές παραλείψεις γίνονται πιο εμφανείς στη γύψο. Κάνουμε έγχυση τουλάχιστον στα κολοβώματα και τα ελέγχουμε προτού φύγει ο ασθενής από το ιατρείο. Πολύ λιγότερος χρόνος χρειάζεται για να γίνει αυτό σε κάθε περίπτωσή σας, σε ετήσια βάση παρά για δύο επαναλήψεις ραντεβού για τη λήψη νέων αποτυπωμάτων.

Το χειρότερο ακόμα είναι όταν επανέλθουν οι ασθενείς στο ιατρείο σας περιμένοντας να τους τοποθετήσετε την προσθετική τους εργασία και πραγματικά να απογοητεύονται όταν αυτό δεν μπορεί να γίνει, γιατί δεν ελέγξατε το αποτύπωμα. Ίσως μάλιστα να πρόκειται για ασθενείς που έχουν πει σε όλους τους φίλους και τους γνωστούς τους τα καλύτερα λόγια για σας και που περιμένουν να τους παρουσιάσουν την καινούργια προσθετική εργασία που θα τοποθετηθεί στο στόμα τους. Τι πρέπει να κάνουν τότε; Σίγουρα θα ενημερώσουν τους φίλους τους για αυτήν σας την παράλειψη και οπωσδήποτε εντυπωσιάζει πολύ τους ασθενείς μας αν αντιληφθούν ότι δεν τους αφήνετε να φύγουν από το ιατρείο σας μέχρι να βεβαιωθείτε ότι το αποτύπωμά τους είναι σωστό. Βέβαια αυτό σημαίνει διαφήμιση του ιατρείου και των υπηρεσιών σας και άφιξη νέων περιπτώσεων στο ιατρείο σας από τον κύκλο αυτών των ασθενών.


Προγραμματίστε τις περιπτώσεις σας σε συνεργασία με το εργαστήριο
Αν δεν είστε σίγουροι για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσετε όσον αφορά στην επιλογή του υλικού ή τη σχεδίαση της περίπτωσής σας, ακόμα και πριν από τη συνεδρία παρασκευής των δοντιών, ζητείστε από το εργαστήριο μας να αξιολογήσει τα εκμαγεία μελέτης κάθε περίπτωσης που καλείστε να αντιμετωπίσετε.

Ενημερώστε το εργαστήριο για τους δικούς σας στόχους και για τους προβληματισμούς των ασθενών σας. Ζητείστε από το εργαστήριο να σας σχεδιάσει οδηγούς παρασκευής των δοντιών και καταγράψτε ένα κατάλογο με τα προτεινόμενα υλικά και τους τρόπους σχεδίασης της περίπτωσής σας. Αφήστε το εργαστήριό μας να σας βοηθήσει στην επιλογή των υλικών. Με την ποικιλία των επιλογών που υπάρχουν σήμερα και με βάση τις προτάσεις και τα στοιχεία των κατασκευαστών, σίγουρα το εργαστήριό μας θα σας βοηθήσει στην επιλογή των καλύτερων δυνατών υλικών για την προσθετική σας εργασία. Τα εργαστήρια βλέπουν πολλές αποτυχημένες περιπτώσεις και γνωρίζουν καλύτερα, ακόμη και από μερικούς κατασκευαστές, τις προδιαγραφές και τους περιορισμούς κάθε περίπτωσης. Πόσες φορές άραγε δεν υποσχεθήκατε και δε συμφωνήσατε με έναν ασθενή σας για την τοποθέτηση μίας προσθετικής αποκατάστασης χωρίς μέταλλο και αργότερα σας
τηλεφώνησαν από το εργαστήριο για να σας πουν ότι δεν εγκρίνουν και δε συνιστούν την προσθετική εργασία που συμφωνήσατε με τον ασθενή σας λόγω έλλειψης χώρου, τρόπου σχεδίασης των παρασκευών ή άλλων παραγόντων που επιβάλλουν την κατασκευή μίας αποκατάστασης διαφορετικού τύπου;

Σίγουρα δίνετε μία πολύ καλύτερη εικόνα στους ασθενείς σας αν είστε εφοδιασμένοι με ένα σχέδιο αντιμετώπισης της περίπτωσής τους, προτού διαμορφώσετε το οριστικό σχέδιο θεραπείας και τους προτείνετε αυτό που πράγματι μπορεί να γίνει στο στόμα τους, αντί να τους αλλάξετε μία ολοκεραμική στεφάνη με μία μεταλλοκεραμική με μεταλλική νησίδα ή να προγραμματίσετε μία συνεδρία για την επανάληψη ή αναθεώρηση της παρασκευής των δοντιών.


Ενημέρωση και εκπαίδευση των ασθενών
Εσείς και οι συνεργάτες σας πρέπει να είστε υπεύθυνοι επαγγελματίες που θα υπαγορεύσουν το σωστό σχέδιο θεραπείας, καθώς και τις χρονικές προϋποθέσεις και τις συνεδρίες που χρειάζονται για την εφαρμογή του. Αυτό γίνεται καλύτερα με τη συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευσή τους σε οδοντιατρικά θέματα ώστε οι ασθενείς σας να είναι εξοικειωμένοι με τα πιθανά σενάρια αντιμετώπισης της περίπτωσής τους ώστε να έχουν στο στόμα τους προσθετικές αποκαταστάσεις ποιότητος.

Συχνά οι ασθενείς σας πιέζουν να παραβλέψετε κάποια στάδια της όλης διαδικασίας ή να επιλέξετε υλικά ή τύπους αποκαταστάσεων που δε καλύπτουν πραγματικά τις ανάγκες τους. Εναπόκειται σε σας να βάλετε τις βάσεις της σωστής ενημέρωσης των ασθενών σας ώστε να έχουν λογικές προσδοκίες για τον αριθμό των συνεδριών που χρειάζονται, τις απαραίτητες δοκιμές και την επιλογή των σωστών υλικών. Σίγουρα ένας καρδιοχειρουργός δε μπορεί να αφήσει τον ασθενή που χρειάζεται επέμβαση bypass να του υπαγορεύσει πόσες συνεδρίες θα χρειαστούν για την περίπτωσή του ή ποια υλικά θα χρησιμοποιήσει ο γιατρός για τα αρτηριακά ένθετα (στεντς). Η επαγγελματική και επιστημονική σας κρίση με τη βοήθεια της εμπειρίας του εργαστηρίου μας πρέπει να υπαγορεύσει τον καταλληλότερο τύπο προσθετικής αποκατάστασης και να καθορίσει το χρόνο που χρειάζεται για τη κατασκευή και την τοποθέτησής της. 

 


 

Συντονιστείτε με το Εργαστήριό μας

Σίγουρα το εργαστήριό μας αναγνωρίζει τις ανάγκες σας και επιθυμεί να είναι πράγματι τέλειες όλες οι περιπτώσεις σας. Τα εργαστήρια, όπως και εσείς, απεχθάνονται τις επαναλήψεις των προσθετικών εργασιών, αλλά πολλές φορές προχωρούν τις εργασίες επάνω σε αποτυπώματα που γνωρίζουν ότι δεν είναι τα σωστά. Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό; Τι αναγκάζει τα εργαστήρια να κάνουν προσθετικές εργασίες με βάση αποτυπώματα που δεν θεωρούν σωστά;

 

Yπάρχουν τουλάχιστον 4 πιθανά κίνητρα γι΄ αυτό:

  1. Ο φόβος ότι αν ενοχλήσουν τους γιατρούς με τους οποίους συνεργάζονται ζητώντας τους ένα καινούργιο αποτύπωμα, αυτοί οι γιατροί θα αναζητήσουν συνεργασία με άλλα εργαστήρια.
  2. Η παρεξηγημένη αντίληψη και ενέργεια που προέρχεται από πραγματικό σεβασμό στο χρόνο του γιατρού και του ασθενή, δηλαδή προσπαθούν να αποφύγουν μία επιπλέον συνεδρία προσπαθώντας να κάνουν ότι μπορούν με ένα ατελές αποτύπωμα.
  3. Η λανθασμένη αντίληψη κατά την οποία οι οδοντοτεχνίτες δεν θεωρούν τους εαυτούς τους ισότιμο μέλος της επιστημονικής οδοντιατρικής ομάδας.
  4. Η λειτουργία υπό σημαντική πίεση, δηλαδή «αυτή η περίπτωση πρέπει οπωσδήποτε να αντιμετωπισθεί», με απρόβλεπτες συνέπειες πολλές φορές και για το γιατρό και για τον ασθενή.

Το πρώτο μέτρο που μπορεί να πάρει ο γιατρός είναι να ενημερώσει το εργαστήριό του ότι θεωρεί τους οδοντοτεχνίτες σημαντικούς συνεργάτες του και ότι θέλει να επικοινωνούν μαζί του αν έχουν κάποιο προβληματισμό για ένα αποτύπωμα ή για την επιλογή των υλικών. Αν το εργαστήριό μας ζητήσει ένα καινούργιο αποτύπωμα, μην το αγνοήσετε. Θυμηθείτε ότι ο οδοντοτεχνίτης απεχθάνεται τις επαναλήψεις των προσθετικών εργασιών, όπως ακριβώς και εσείς.

Στη συνέχεια ζητήστε από το εργαστήριό μας να μάθετε τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις του, για να υπάρχει μία συνεργασία ποιότητας και κατ΄επέκταση για τη κατασκευή προσθετικών εργασιών ποιότητος. Με τις σύγχρονες προσθετικές εργασίες χωρίς μέταλλο, οι ανάγκες είναι διαφορετικές από τις γνωστές και συνηθισμένες. Όλοι όσοι εργάζονται στο χώρο της Οδοντιατρικής έχουν το ένα πόδι τους στον κόσμο της επιστήμης και το άλλο πόδι τους στον κόσμο της τέχνης και της δημιουργίας, προσπαθώντας να συνδυάσουν αυτούς τους δύο κόσμους και να καλύψουν το ενδιάμεσο κενό. Σίγουρα αυτό δεν είναι εύκολο. Δώστε λοιπόν στο εργαστήριό μας τα μέσα που χρειάζεται. Να έχετε πάντοτε υπόψη ότι δίνοντάς τους περισσότερες πληροφορίες από ότι χρειάζεται, είναι πολύ καλύτερο από το να τους δώσετε πολύ λίγα στοιχεία. Στις γραπτές οδηγίες που θα στείλετε στο εργαστήριο να είστε όσο το δυνατόν πιο σαφείς και περιεκτικοί στη διατύπωσή σας. Επιμένοντας και τονίζοντας τα καίρια σημεία, ο οδοντοτεχνίτης σας θα διαβάσει και θα κατανοήσει καλύτερα τις οδηγίες σας, αντί να του γράψετε ένα ολόκληρο “μυθιστόρημα” για την περίπτωση που του στέλνετε.

Ο οδοντοτεχνίτης σας θα σας συμπαθήσει έτσι περισσότερο και θα σας προσφέρει καλύτερη εργασία αν και εσείς του δώσετε εκμαγεία προ της αποκατάστασης, φωτογραφίες του ασθενή, αναλυτική καταγραφή της διαβάθμισης των αποχρώσεων, δαγκώματα και αποτυπώματα ολικού τόξου σε κάθε περίπτωση. Σε πιο εκτεταμένες περιπτώσεις προβλέψτε επαρκή χρόνο και ενημερώστε τον ασθενή ότι θα έχει για κάποιο διάστημα στο στόμα του τις προσωρινές προσθετικές εργασίες. Μπορείτε να διαμορφώσετε καλύτερα το σχήμα σ’ αυτή τη φάση παρά στην ολοκληρωμένη εργασία και να στείλετε στο εργαστήριο ένα εκμαγείο με τις προσωρινές προσθετικές εργασίες που έχουν εγκριθεί από τους ασθενείς σας. Μη δίνετε πολλά περιθώρια στο εργαστήριο να “μαντέψει” τι πρέπει να κάνει σε κάθε περίπτωση.

Τέλος έχουμε μία ειδική σημείωση για τις ολοκεραμικές αποκαταστάσεις. Επιβάλλεται να ενημερώσετε το εργαστήριό μας για το χρώμα των υποκείμενων οδοντικών ιστών. Θα αισθανθείτε μία πολύ δυσάρεστη έκπληξη αν θέλετε π.χ. το χρώμα Β1 του χρωματολογίου και το εργαστήριό μας αποδώσει πράγματι και τέλεια το Β1 αλλά παραλείψατε να τους ενημερώσετε ότι αυτή η προσθετική εργασία θα τοποθετηθεί σε ένα δόντι με απόχρωση π.χ. Α3,5 του χρωματολογίου. Τα εργαστήρια μπορούν να ελέγξουν καλύτερα την τελική απόχρωση αν γνωρίζουν ποια είναι η απόχρωση του φυσικού δοντιού επί του οποίου θα τοποθετηθεί η ολοκεραμική αποκατάσταση. Πάρτε μία φωτογραφία με την αντίστοιχη απόχρωση του δειγματολογίου δίπλα στο παρασκευασμένο δόντι.

Κοινός μας στόχος είναι να δημιουργήσουμε κάτι σε συνεργασία με το εργαστήριό μας, που θα μας κάνει να είμαστε περήφανοι γι’ αυτό και να προκαλέσουμε αισθήματα ευχάριστης έκπληξης στους ασθενείς μας. Η σωστή και αποτελεσματική επικοινωνία είναι το “μυστικό” για να εκμεταλλευτείτε σίγουρα τη σχέση σας με το οδοντοτεχνικό μας εργαστήριο.


Με εκτίμηση,
Panagiotis & Athanasios Chatiras

Αθήνα, Άνω Πατήσια,  Ψυχάρη 21 Τ.Κ. 111 41 
Τηλ. Fax. 210-2237594 Κιν. 6936875215
Κιν. 6936875215 e-mail  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ευχαριστούμε για την εντολή σας

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Παραλάβαμε την παραγγελία Σας.

Σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας και θα σας ενημερώνουμε συνεχώς για την πρόοδο της εντολής σας.

Σας Ευχαριστούμε.


Με εκτίμηση,

Dentallabor.gr

Παναγιώτης & Αθανάσιος Χατήρας


Συνεργασία μεταξύ οδοντιάτρου - οδοντοτεχνίτη

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΕΚΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΗ

Όταν οι οδοντίατροι και οι οδοντοτεχνίτες επικοινωνούν σωστά και αποτελεσματικά, η συνεργασία τους είναι αποδοτική. Όμως, μερικοί γιατροί και τεχνίτες δεν έχουν άνεση στο να συζητούν κάποια θέματα. Αυτές οι δύο κατηγορίες επαγγελματιών πρέπει να εξασφαλίσουν συνθήκες σωστής επικοινωνίας μεταξύ τους, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα των εργασιών τους, να μειώσουν την ένταση στη σχέση τους, να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους και να εξασφαλίσουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τους ασθενείς τους. Σε αυτό το φυλλάδιο περιγράφονται δέκα προτάσεις που θα βοηθήσουν στην καλύτερη και πιο αποδοτική επικοινωνία μεταξύ του οδοντιάτρου και του εργαστηρίου μας.

1. ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Ο γιατρός πρέπει να συναντηθεί μαζί μου και να μιλήσουμε προτού ξεκινήσει η συνεργασία μας. Ανεξάρτητα εάν ο διάλογος αυτός γίνει πρόσωπο με πρόσωπο ή τηλεφωνικώς, θα πρέπει και οι δύο να νιώθουμε άνετα ο ένας με τον άλλον. Πρέπει να συζητήσουμε θέματα όπως η εκπαίδευσή μας, η εξάσκησή μας, οι εμπειρίες μας, οι απόψεις μας για την οδοντιατρική θεραπεία και τα υλικά επιλογής. Τόσο ο οδοντίατρος όσο και ο οδοντοτεχνίτης πρέπει να επισκέπτονται ο ένας τον επαγγελματικό χώρο του άλλου. Αυτή η αρχική συνάντηση στοχεύει στο να διαπιστώσει και ο ένας και ο άλλος κατά πόσο μπορούμε να συνεργασθούμε.

2. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ
Τόσο ο οδοντίατρος όσο και εγώ πρέπει να κατανοήσουμε ο ένας τις προσδοκίες και τα κριτήρια ποιότητας του άλλου, όσον αφορά στην εργασία. Αν εγώ δεν μπορώ να καλύψω τις επιθυμίες ποιότητας του οδοντιάτρου μου ή αν ο οδοντίατρός μου δε μπορεί να δώσει τα εχέγγυα σωστής εργασίας που επιθυμώ, η συνεργασία μας θα είναι αποτυχημένη. Μπορούμε επίσης να συντάξουμε και να τυπώσουμε ειδικά έντυπα όπου θα αναφέρονται συνοπτικά και παραστατικά τα κριτήρια αποδεκτών παρασκευών και αποτυπωμάτων καθώς και τα κριτήρια αποδεκτών προσθετικών εργασιών.
Αν μία από τις δύο πλευρές ή και οι δύο δεν μπορούμε να τηρήσουμε αυτά τα κριτήρια τότε η επαγγελματική μας σχέση είναι καταδικασμένη σε αποτυχία.
Το εργαστήριο έχει την ευθύνη να ενημερώνει τον οδοντίατρο για κάθε σφάλμα ή παράλειψη που εντοπίζει στις περιπτώσεις που μου αποστέλλονται και ο οδοντίατρος έχει την υποχρέωση να ακούει τις ανησυχίες μου και να σκέπτεται πιθανές εναλλακτικές λύσεις και συνέπειες.

3. ΣΥΝΕΠΗΣ ΤΗΡΗΣΗ ΧΡΟΝΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ
Ένα άλλο σημαντικό θέμα για συζήτηση είναι τα χρονικά περιθώρια παράδοσης αποτυπωμάτων και παραλαβής εργασιών. Όσο υψηλότερα τοποθετηθεί ο πήχης των κριτηρίων ποιότητας, τόσο περισσότερος χρόνος πρέπει να αφήνεται για την ολοκλήρωση των περιπτώσεων. Ο οδοντίατρος δεν πρέπει να επιμένει για την επίτευξη εξωπραγματικών αποτελεσμάτων σε εξωπραγματικά χρονικά διαστήματα. Το εργαστήριό μου έχει υπόψη ότι υπάρχει κάποιος ασθενής που περιμένει την προσθετική του εργασία και πρέπει να κατανοεί τις ανάγκες του. Οι ημερομηνίες παράδοσης που έχουν συμφωνηθεί για τις πορσελάνες πρέπει πάντοτε να τηρούνται:
1. Παραλαβή εργασιών μέσα σε 4 ώρες.
2. Παράδοση μεταλλικού σκελετού για πρόβα σε 4 εργάσιμες ημέρες.
3. Παράδοση για δοκιμή πορσελάνης σε 4 εργάσιμες ημέρες.
4. Παράδοση τελειωμένης πορσελάνης σε 2 εργάσιμες ημέρες.
    Οι παραδόσεις αυτές γίνονται πάντα απόγευμα μεταξύ 17.30-20.30.

Όμως ορισμένες φορές προκύπτουν απρόβλεπτα προβλήματα. Αν προκύψουν τέτοιες δυσκολίες πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα και επαγγελματισμό. Το εργαστήριό μου πρέπει να ενημερώνει όσο μπορεί νωρίτερα τον οδοντίατρο για τη μη τήρηση κάποιας ημερομηνίας παράδοσης ώστε να μπορεί και ο γιατρός να ρυθμίσει ανάλογα τα ραντεβού του, όμως δεν πρέπει να ζητάω συνέχεια αναβολές και παρατάσεις από τους γιατρούς με τους οποίους συνεργάζομαι.

4. ΤΗΡΗΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΚΑΘΕ 25 ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
Συνήθως και οι γιατροί και οι τεχνίτες δεν νιώθουν άνετα να συζητούν για οικονομικά θέματα, αλλά ο τρόπος του σχετικού διακανονισμού πρέπει να τηρείται και να καθορίζεται σαφώς. Οι πληρωμές πρέπει να γίνονται στην προκαθορισμένη ημερομηνία, κάθε 25 του μηνός. Τόσο το οδοντιατρείο όσο και το οδοντοτεχνικό εργαστήριο είναι επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τα μετρητά για την κάλυψη των αναγκών τους. Όπως ο οδοντίατρος πρέπει να έχει έγκαιρα την παράδοση των εργασιών που παραγγέλνει, έτσι και το εργαστήριο πρέπει να πληρώνεται έγκαιρα.

5. ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ
Το θέμα των αμοιβών είναι πολύ ευαίσθητο για να συζητηθεί. Οι περισσότεροι τεχνίτες πιστεύουν ότι ο μοναδικός τρόπος να είναι ανταγωνιστικοί είναι η προσφορά των εργασιών και υπηρεσιών τους σε τιμή χαμηλότερη από αυτή των ανταγωνιστών τους. Οι περισσότεροι οδοντίατροι πιστεύουν ότι ο καλύτερος τρόπος για να επιλέξουν ένα εργαστήριο είναι να βρουν την καλύτερη δυνατή εργασία στη φθηνότερη δυνατή τιμή.
Και οι δύο αυτές υποθέσεις είναι λάθος. Οι οδοντίατροι και οι οδοντοτεχνίτες που ακολουθούν αυτό το παράδειγμα απλά υποβαθμίζουν το επίπεδο των εργασιών και των υπηρεσιών που παρέχουν.
Όταν μειώνεται το κόστος, μπορεί να υποβαθμιστεί και η ποιότητα. Αν οι οδοντίατροι και οι τεχνίτες χρέωναν τις αμοιβές τους με βάση αυτά που χρειάζονται για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους ενώ παράλληλα ζουν σε ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης, ίσως να υπήρχε καλύτερη ποιοτικά εξυπηρέτηση των ασθενών. Πάντοτε ισχύει το αξίωμα κατά το οποίο: “Παίρνουμε ότι πληρώνουμε”.

6. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η πολιτική επανάληψης εργασιών σε περίπτωση αποτυχίας πρέπει να καθορίζεται σαφώς. Μία σωστή πολιτική σε αυτόν τον τομέα βασίζεται στο ότι καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες για περίπτωση αποτυχίας των προσθετικών εργασιών που του αναλογούν ή στο ότι το κόστος της αποτυχίας μοιράζεται εξίσου και στους δύο. Μια πρόταση θα ήταν να αναλαμβάνει πλήρως το εργαστήριό μου το κόστος της επανάληψης της εργασίας αν το σφάλμα ήταν δικό μου ή να το αναλαμβάνει πλήρως ο οδοντίατρός μου σε αντίστοιχη ευθύνη του. Αν η αιτία της αποτυχίας δεν μπορεί να καθοριστεί σαφώς, τότε το κόστος της επανάληψης πρέπει να μοιράζεται εξίσου. Πολλές επαγγελματικές συνεργασίες μεταξύ οδοντίατρου-οδοντοτεχνίτη έχουν διαλυθεί με την εμφάνιση της πρώτης περίπτωσης αποτυχίας και επανάληψης προσθετικής εργασίας, γιατί δεν υπήρχαν οι σχετικές διευκρινίσεις εκ των προτέρων.

7. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τα διάφορα μέσα που υπάρχουν για να βελτιωθεί η επικοινωνία μεταξύ του γιατρού και του εργαστηρίου μου είναι οι διαφάνειες, οι φωτογραφίες και η χαρτογράφηση των αποχρώσεων του δοντιού. Υπάρχουν επίσης οι γραπτές οδηγίες-σημειώματα, τα τηλέφωνα, τα video-conference (βίντεο-τηλέφωνα) και τα μηνύματα e-mail που αναβαθμίζουν την επικοινωνία των δύο πλευρών.
Ούτε ο γιατρός ούτε ο τεχνίτης δεν πρέπει να θεωρούν σίγουρο ότι η άλλη πλευρά κατανοεί τα μηνύματα που της στέλνουν. Αυτό που χρειάζεται είναι να επιβεβαιωθεί η λήψη και η κατανόηση του μηνύματος με οποιοδήποτε τρόπο. Π.χ. είναι εύκολο να γράψετε Α3 απόχρωση στο ενημερωτικό σημείωμα αλλά είναι πιο χρονοβόρο να δώσετε λεπτομερείς οδηγίες για μία περίπτωση. Το τελευταίο όμως μπορεί να σας εξασφαλίσει καλύτερα αποτελέσματα στην εργασία σας. Κάποιος ειδικός αναφέρει το εξής: "οι επιτυχημένοι άνθρωποι μπορούν να κάνουν αυτά που δεν θέλουν να κάνουν οι αποτυχημένοι".

8. ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ
Ο οδοντίατρος και εγώ πρέπει να βρισκόμαστε σε συνεχή προσωπική και τηλεφωνική επαφή, να γιορτάζουμε τις επιτυχίες μας και να συζητούμε τα μικρά προβλήματα προτού γίνουν σημαντικά και αξεπέραστα. Η κριτική πρέπει να είναι αποδεκτή και από τις δύο πλευρές και να θεωρείται μέσο βελτίωσης της συνεργασίας μας και όχι τρόπος προσωπικής επίθεσης ή έκφραση κακόβουλης διάθεσης, στοιχεία ξένα για την συνεργασία μας.

9. ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣΤΕ ΙΣΟΒΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Οι οδοντίατροι εκτιμούν τη σταθερότητα και τη συνέπεια και δε θέλουν να ψάχνουν συνέχεια για ένα καινούργιο εργαστήριο. Η σταθερά κακή ποιότητα των εργασιών και η ασυνέπεια μπορούν να δημιουργήσουν ένταση στις επαγγελματικές σχέσεις και να ελαχιστοποιήσουν την επαγγελματική ικανοποίηση. Το εργαστήριό μου δεν επιθυμεί την αποχώρηση ή την διακοπή της συνεργασίας με τους γιατρούς γιατί αυτό δημιουργεί ανασφάλεια και επηρεάζει αρνητικά την αυτοπεποίθησή μας. Και εγώ και ο οδοντίατρος, όπως και το προσωπικό του ιατρείου και του εργαστηρίου μου πρέπει να λειτουργούν ενεργά για την βελτίωση των σχέσεων και κλειδί γι’ αυτές τις σχέσεις πρέπει να είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η επαγγελματική συνέπεια.
Όσο μεγαλύτερο διάστημα εργάζεται μια ομάδα μαζί και όσο μεγαλύτερη κατανόηση έχει αναπτυχθεί μεταξύ των μελών της, τόσο πιο επιτυχημένη θεωρείται αυτή η ομάδα.

10. ΑΝΤΑΜΕΙΒΕΤΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ
Ο οδοντίατρος και το εργαστήριό μου πρέπει να βρίσκουν και να εφαρμόζουν τρόπους ώστε να υπερβαίνουν ο ένας τις επαγγελματικές προσδοκίες του άλλου. Προσπαθούμε να επιδιώκουμε την τελειότητα καθημερινά και να εξυπηρετούμε ουσιαστικά ο ένας τον άλλον. Οι οδοντίατροι εκτιμούν μια απροσδόκητη έκπτωση τιμών ή ένα κολακευτικό σχόλιο για την εργασία τους. Το εργαστήριο εκτιμά τη σύσταση νέων πελατών από τους οδοντίατρους που είναι ήδη πελάτες μας. Τα δώρα δείχνουν ενδιαφέρον και φιλική διάθεση και η ανάπτυξη φιλίας οδηγεί σε καλύτερη επικοινωνία και μεγαλύτερη κατανόηση. Αυτή η φιλία πρέπει να είναι σεβαστή από όλους και δεν πρέπει να γίνεται σε αυτήν κατάχρηση ή να είναι πρόφαση για να μην είναι συνεπείς τα δύο μέρη στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ο οδοντίατρος και το εργαστήριό μου πρέπει να βασίζονται και να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον περισσότερο από πριν. Η τεχνολογία εξελίσσεται και αλλάζει σύντομα εξαναγκάζοντας και τις δύο πλευρές να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά. Οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις των ασθενών που επιβάλλουν σε αυτούς που υπηρετούν την Οδοντιατρική να συνεργάζονται τέλεια και να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις δεν είναι παρά μόνο η αρχή για μια νέα θαυμάσια εποχή που ξεκινά στο χώρο της Οδοντιατρικής. Ο οδοντίατρος και το εργαστήριό μου μπορούμε να απολαύσουμε μαζί αυτή την εμπειρία και να επωφεληθούμε και οι δύο από τα κέρδη και τις ευεργετικές της συνέπειες.

Είστε Εδώ: Συνεργασίες

Όροι Χρήσης


Powered by: OKTO LLC - 4281 Express Lane, Suite L5907, Sarasota, FL 34238,
p: 001 941 538-6941, f: +1.8154253395, Support [at] OKTO [dot] com


Questions: Contact Info [at] DentalLab [dot] gr




 Χρυσός Οδηγός ● Τηλεφωνικός Κατάλογος ● Ταχυδρομικοί Κώδικες ● Φορολογικές Δηλώσεις ● Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ● Πρόγραμμα Διαύγεια

Αθήνα: Κυκλοφοριακός χάρτης ● Ατμοσφαιρική Ρύπανση ● Αστικές Συγκοινωνίες ● Εφημερεύοντες Ιατροί ● Νοσοκομεία ● Φαρμακεία ● Τηλέφωνα ανάγκης Αττικής 
Θεσσαλονίκη: Εφημερεύοντες Ιατροί ● Νοσοκομεία ● Φαρμακεία ● Αστικές Συγκοινωνίες ● Τηλέφωνα ανάγκης Θεσσαλονίκης

Δρομολόγια: Ελ. Βενιζέλος Αφίξεις - Αναχωρήσεις ● Δρομολόγια Πλοίων από Πειραιά & Ραφήνα





  Web Informer Button